Wat nou, als een goede vriendin of vriend helemaal enthousiast bij je komt en tegen je zegt: "Bedankt voor je kledingadvies! Ik heb iets fantastisch uitgezocht en dat zal ik je nu laten zien! '' De goede vriendin of vriend past het aan en komt weer naar je toe. "Kijk! Dit is het, hoe vind je het? Vind je het niet leuk? Echt bedankt voor je tips!" Je kijkt en ziet dat het totaaaal niet bij hem/haar staat. Het figuur zie je helemaal niet meer terug, het is één grote hobbezak en hij/zij lijkt er gewoon heel erg raar in.
Nu zou ik wel eens willen weten;
Hoe reageer je? Vertel je het eerlijk dat het niet staat, ookal is je vriend/vriendin zo enthousiast en ze heeft blijkbaar tips opgevolgd, maar verkeerd opgevat.
Want je weet dat je dit totaal niet bedoelde.
Of zeg je niets? Of wat anders.......
Voorzichtig brengen....dat het t net niet is....maar dat je natuurlijk wel even met haar meegaat om het juiste te vinden....
Je laat de vriendin toch niet als een *** rondlopen
Je kan bijv. zeggen dat haar goede figuur niet goed te zien is of dat dit printje haar net dikker maakt....ik begrijp dat het in ieder geval in haar nadeel werkt wat ze heeft aangeschaft....
Ik zou het ook eerlijk zeggen. Je kan toch aangeven dat ze je tips niet helemaal juist begrepen heeft en dat dit niet bij haar past of je kan altijd aangeven dat je zelf een vergissing hebt gemaakt en dat het toch niet was wat je dacht. Leg je de schuld bij jezelf neer. Natuurlijk is het niet leuk om te horen dat je er niet leuk uit ziet als je net denkt DE outfit te hebben, maar later zal je vriendin dankbaar zijn dat je eerlijk bent geweest. Juist in een vriendschap moet je eerlijk zijn en denk niet dat je vriendin snel gekwetst zal zijn.
Het zou toch wat zijn dat je je vriendin ermee rond laat lopen en dat iedereen naar haar zal staren met een blik: WAT ZIET DIE ERUIT?! Hoe kan je dan jezelf in de spiegel aankijken. Plus er bestaat een kans dat je vriendin zelf ineens hert licht ziet en zich afvraagt waarom je haar in godsnaam niet hebt tegen gehouden
altijd eerlijk zijn, kom je het verst mee;)... als jij het niet zegt , zegt iemand anders wel dat het een vuilniszak is en dat hij/zij verlul loopt. en dan kijkt diegene jou raar aan dat je niet eerlijk bent geweest.. gewoon grappig brengen, komt t altijd goed x
Ik zal als ik jou was gewoon eerlijk zijn. Maar niet meteen afkraken.
Je kunt natuurlijk ook zeggen wat er iets anders leuk bij is. Zo ben je eerlijk maar geef je haar tips tegelijk. Hou het grappig en niet negatief. Is altijd het best..
Ik zou zeggen dat het wel een leuk truitje f wat dan ook is, maar dan zelf iets voor haar uitzoeken: "probeer dit es? Oh, dat staat je veeel leuker". ofzo