Te opdringerige verkopers die bij elk kledingstuk dat je pakt een matchend item hebben vind ik persoonlijk teveel van het goede. Verder als kleding steeds van de hangers valt - vind ik ook vreselijk irritant
Zelf terughangen vind ik geen probleem als het uit één rek komt, maar als ik van alles bij elkaar heb en ze nemen het niet aan, dan zal ik ervoor zorgen dat alles ook weer op hele aparte plekken komt te hangen.
Wat netjes Deborah.. ik hang de hele bende gewoon op 1 plek terug. Ook zo irritant als je eeuwen in de rij hebt gestaan (H&M) en er dan achter komt dat je eigenlijk een maatje groter of kleiner had moeten pakken.
haha ja herkenbaar, ik hang het dan ook gewoon ergens neer. Het liefst shop ik dan ook niet op zaterdag ofzo, dan is het toeminste niet zon zooitje in al die winkels:)
ben ook een keer zo ruw behandelt in Den Haag. Net als Julia in "Pretty Woman" Het trutje dacht dat er bij mij nix te verkopen valt. Dus opgestapt, en bij de buuren 750euro cash aan champagnekleuren-zijden-jurk besteedt. Stond beeldig op het fest...:0
ben ook een keer zo ruw behandelt in Den Haag. Net als Julia in "Pretty Woman" Het trutje dacht dat er bij mij nix te verkopen valt. Dus opgestapt, en bij de buuren 750euro cash aan champagnekleuren-zijden-jurk besteedt. Stond beeldig op het fest...:0
Prachtig!!
Ik kan me ergeren aan die verkoopsters die gelijk naar je toe komen,
Inderdaad Verkopers die gelijk naar je toe komen, en je dan ook nog eens aankijken van, ze koop toch niks!!! Nee inderdaad...met zo een aanblik niet,...dan voel je, je toch niet op je gemak als je een hijgende verkoopster in je nek heb zitten...(en als je dan is iets past...Oh dat is echt wat voor joU!) ff Serieus! hoe weet je dat nou hahahaha.......
of verkoopsters (vooral in kleinde shops) die je wel zien binnenkomen en aankijken maar geen gedag zeggen...so aso....beetje vriendelijker mag wel zag...je bent toch potentiële klant. En lange rij bij de paskamers of rommelige winkel, mijn shopping mood is dan gelijk gone. Geen weekendshoppen voor mij, maar relaxt op een doordeweekse middag.
Onaardige verkopers (m/v) zijn zo irritant. Ook als ze tegen je aan lopen of net doen of je onzichtbaar ben. Kijk dan tenminste op of zo, ik voel me dan echt zo'n nummertje. Ga dan ook liever naar de wat kleinere filialen dan die enorm grote. Daarnaast idd de pashokjes en stinkende mensen haha no offense..
Oh bah ja, foundation vlekken in die mooie witte kledingstukken... dames er hangt een sjaaltje en winkels hang sjaaltjes op als jullie dat nog niet hebben.
Ik werk zelf in een winkel en ook wij vragen of de klanten de kleding zelf willen terughangen. Dat gebeurt vaker in lowbudget stores. Jullie willen zelf toch ook dat de prijs redelijk is en dat gebeurt veelal door weinig personeel in te zetten(2 man personeel op 600M2 is erg weinig in mijn geval) Het gevolg is dat idd overal kleding hangt wat er niet hoort te hangen en als jezelf een artikel zoekt en je maat er niet meer bijhangt, dat hetwaarschijnlijk nogwel ergens op een"verkeerde plek" is terug gehangen.Met dank aan je medeshopaholics!!!!
Dus al met al heb je jezelf er ook mee als je de kleding ergens dumpt(wat ik overigens een beetje aso vind). Maar goed dat is mijn personlijke mening.
Kleding wat gedragen wordt door het personeel en terug gehangen vind ik overigens ook vreselijk, ik wil als ik iets koop lekkere frisse nieuwe kleding mee naar huis nemen en niet gedragen muffe dingen(jak)
Nieuwe irritatie: HETE winkels... een winkel waar het plafond vol is met hallogeenspotjes zodat je je huid voelt smelten terwijl je probeert niet flauw te vallen als je in de rekken aan het snuffelen bent. Of zo'n heet blaasding als je binnenkomt...
Nou, zelf terughangen vind ik geen probleem, ik erger me wel als er dan maar 2 man personeel aanwezig is, dat die dan gezellig samen bij de kassa hangen en je met een blik aan kijken van: hoe durf jij binnen te komen, zie je niet dat wij staan te praten en dan ook geen gedag zeggen en gewoon blijven hangen met z'n tweeën bij die kassa.
Hahahahaha ja! de een staat haar truitje recht te trekken, de ander te beppen, je ziet er een rennen om alles goed te hangen en dan bij de kassa geen medewerkster of een rij en de meid die ernaast staat zal niet bijspringen!
En ik moet zeggen bij de H&M zijn er wel meer dan 2 op 600 m2 dus denk best dat ze beter hun best kunnen doen in de winkels..
ANNIEK! Dat verhaal is wel zo herkenbaar! ... hoe vaak zou het bij shoebaloo zijn voor gekomen dat iemand tijdens het passen ervandoor is gespurt met de schoenen dat ze die regel hebben ingevoerd!
Ik heb zelf ook een hele tijd als verkoopster gewerkt en wil even een aantal dingen zeggen:
Als er niemand aan de paskamers staat, is het wel degelijk de bedoeling dat de klant de niet gewenste kleding op de juiste plek terughangt. In veel winkels hangt dat ook uit in de paskamertjes zelf. En het is zeker niet de bedoeling om alles daar maar te laten hangen, zoals zoveel "aso's " tegenwoordig doen. Denk ook eens aan de verkoopsters en de medeklanten en niet enkel aan jezelf!
Verkoopsters die kleding "lenen", moeten die kleding dikwijls ook zelf kopen (wel aan een verminderde prijs meestal) maar die "lenen" dus niet. Als er toch wordt "geleend", worden die kledingstukken dikwijls ook eerst schoongemaakt voor ze ze terughangen. En in veel winkels dragen de verkoopsters een "uniform".
Verkoopsters die meteen komen vragen of ze je kunnen helpen, ik hou er ook niet van, maar ik moest het ook doen want dat werd me opgedragen en ik deed enkel mijn job, net zoals zij.
Te weinig personeel? Daar kunnen de verkoopsters volgens mij niks aan doen, zij nemen geen mensen aan! Toch?
Ik vind gewoon dat mensen tegenwoordig veel te weinig respect hebben voor verkoopsters, daarom dat ik ermee gestopt ben. Die meisjes staan de hele dag op hun benen, rennen de benen vanonder hun lichaam om kleren te halen voor veeleisende klanten, moeten het gesnauw en gezeur van die klanten aanhoren enz... Die meisjes verdienen respect want het is een hondenbaan!
Voila, that's it! Ik hoop dat ik geen mensen kwaad heb gemaakt, maar dit moest er gewoon effe uit...
Natje, goed punt! Haha het is natuurlijk ook heel gemakkelijk om te zeuren ;-) maar heb zelf ook heel lang in een kledingwinkel gewerkt en door sommige mensen word je ook echt gezien als een slaafje.. Heel irritant en soms is het echt een hondenbaan.. Al ligt dit bij elke winkel anders.. In de H&M zou ik zelf minder snel werken, ik werk liever in een wat duurdere kledingzaak, daar is het niet zo'n troep en komen veel minder aso mensen! Dan kan je er echt een feestje van maken en nog een groot pluspunt = korting op de kleding van die winkel!!!
Haha iedereen kan hier lekker even zijn frustraties spuien, is soms wel heerlijk he. Mijn grootste ergernis zijn toch echt pashokjes zonder spiegels. Als ik eens iets heel nieuws probeer waarvan ik geen idee heb hoe het me staat, hoef ik dat niet meteen voor de hele winkel te showen. Zeker niet als ik (uiteraard) precies het verkeerde ondergoed eronder aan heb. Bij ons in de Vero Moda hebben maar 2 van de hokjes een spiegel, ik wacht lekker net zo lang tot er één van die hokjes vrij is! Met zelf kleding terughangen heb ik niet zo'n probleem, dat doe ik wel nejes. Ik vind het zelf ook irritant als alles door elkaar hangt, dan wordt de kans wel heel klein dat je nog iets in jouw maat vindt!
Mis de spiegel vaak ook. Wil niet als een modderfiguur daar gaan .... Ga meestal in een hokje dicht bij de spiegel ren ik eruit en snel weer in als ik merk dat het niks is!
ik was laatst bij de bijenkorf een bikini aan 't passen.. en in t pashokje waren 3 spiegels, voor achter en zijkant.. in combinatie met tl licht.. zie je elk putje hobbeltje en vetje.. dat je gewoon niet wilt zien als je een bikini past.... ik heb maar ff geen bikini gekocht..
Thuis passen is wel ideaal , alleen zijn de meeste thuis pasbikini's in een setje te koop en heb toch vaak dat ik voor boven en onder een andere maat nodig heb. En ik kan moeilijk kiezen
Ik was laatst op een lingerie party, met badmode. Dat was heel relaxed, gewoon in dat huis passen en combineren met boven en onderstuk. Ze hadden niet mijn maat, heel jammer maar het is een goed concept.
Alles van het voorbeelden rijtje erger ik me aan. Maar ik erger me het meest als mijn maat net wordt weggepakt door een ander iemand,, dan blijf ik zolang staan totdat zij het misschien weer terug hangt, maar dat gebeurt dus nooit en dan baal ik echt!!! En inderdaad geen spiegels in paskamers is zo irritant! Vaak laat ik het eerst goedkeuren of fout door degene met wie ik ben.. Maar als ik alleen ben, pas ik niet wanneer er geen spiegel in de paskamer is!
helemaal mee eens ja, dat ze het net voor je neus wegpakken en ermee blijven lopen, door de hele winkel en niet gaan passen maar wel twijfelen, zal ik wel of zal ik niet en dan na een hele lange tijd nog niet weten of ze het wel willen hebben en als ze het dan nog niet hebben teruggehanden, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr