Ik stoor mij giga aan verkoopsters waar de klantvriendelijkheid al ontbreekt.En als ze al moeite hebben om iets te zoeken en al bij voorbaat een NEE verkopen,alleen maar aanwezig zijn en nieteens de moeite nemen ,om te weten wat in hun voorraden wel aanwezig is. Als ik dan op het punt sta winkel uit te lopen kom ik dan net een bekende tegen.9 van de 10 keer een leidinggevende die tevens een goede vriend of vriendin is. Als ik dan de betreffende artikel aan een van hun vraag,heb ik hem ook meestal die dag. Gelukkig praat die persoon dan wel tegen de betreffende verkoopster.Maar leuk is het niet
- Lange rij voor de pashok; Denk je even: 'Snel, snel, even wat aanpassen!'.
Staat er een gigantische rij voor het pashokje, zucht....
- Drukte in de winkel; Verschikkelijk dat mensen je aanduwen. En dan kijken ze je soms ook nog boos
aan, terwijl je niets deed!
-Denk je dat je een leuk truitje/jurkje/broek ziet, wat helemaal jouw ding is..
Zoek je en zoek je en dan kom je erachter dat je maat er niet meer is, grrr..
- Onaardige verkoopsters zijn verschikkelijk. Er kan soms geen lachje of hallo van af!
Ik denk dan: 'Hallo? Wij zijn de klanten en we gaan wat uit JOUW winkel kopen?'
- Verwarming te hoog, bah.. Ben je je aan het omkleden, krijg je het zo warm dat je eigenlijk meteen weer weg wilt..
- Verkoopsters die zeggen dat alles leuk bij je staat, vind ik oneerlijk. Je kunt het op z'n minst wel op een aardige manier zeggen dat iets minder goed bij je staat en dat je dat andere, wat je in je hand hebt, persoonlijk leuker bij je vindt passen. Dat is toch niet zo'n moeite?
- Kleding valt van alle hangers. Wat een irritatie. Kleerhangers teveel op één rekje en als je dan wat wilt pakken, valt er weer wat anders van de hanger af. Dan kom je erachter dat je ze ook nog in de knoop hebt.. Wat een dilemma!
- Moeders met kinderwagens/kleine kinderen die de kinderen gewoon maar rondjes laat rennen in de winkel. En dan stoten de kinderen tegen je op en laat je alles vallen. Stampen ze op je nieuwe truitje. Aaaaargh. Gillende kinderen overal, om gek van te worden.
- Tl-lichten. Je denkt: 'Aaah, ben ik dat?, terrible'.
- Label zit aan de kleding en het alarm gaat af; dat heb ik zovaak gehad. Je verwacht niet dat het alarm af gaat en opeens; TUUUUTUUUTUUTT....
O nee, iedereen kijkt om zich een en kijkt jouw richting uit. Dan wordt de baas er soms bij geroepen en die controleert op je bonnetje of je het wel betaald hebt... Wat een schaamte...
- Pashokjes zonder spiegel, of te kleine pashokjes. OMG. Pashokjes zonder spiegel, dus als je iets verschrikkelijk staat, betekent dat, dat je uit het pashokje moet komen en een spiegel op moet zoeken. Je loopt voor schut omdat je in de spiegel ziet dat het totaaaal niet staat. Of te kleine pashokjes, dat is ook erg lastig. Je kunt je haast niet omdraaien. Kleding die je op de grond moet leggen worden vies...
Zo zie je maar weer, een mens is een mens. En er is altijd wel wat weer over te zeggen...
Ik stoor me denk ik nog het meest aan de verlichting in pashokjes, om een of andere reden zie je dan ELK minpuntje aan je lichaam beter.
En dan zijn er van die verkoopsters die achter me aan naar buiten gaan en me aanspreken omdat ze ervan overtuigd zijn dat ik iets gestolen heb.
Zo was ik een tijd terug in het koopcentrum wat schoolspulletjes aan het zoeken in een of andere winkel met een vriendin. We zagen een leuk potlood, pakten het op, bekeken de prijs en legden het terug. Daarna gingen we in de rest van de winkel kijken en gingen we naar buiten.
Komt de verkoopster achter ons aan: "ja, ik heb gezien dat jullie een potlood vasthadden en daarna naar achter geweest zijn. Heeft u iets gestolen?" Ik bedoel, alsjeblieft, waarom zou ik een potlood van één euro stelen?
En dan ook die keren dat het alarm afgaat als je naar buiten loopt, en dan kijkt echt IEDEREEN je aan. Dat is gewoonweg zo gênant. Gaan ze lekker je winkeltasje leeghalen in front of everyone. Moet iedereen dan weten wat jij gekocht hebt?
Hmm dat is inderdaad niet erg tactisch. Ik werk zelf in een kledingwinkel, maar wij mogen echt niet iemand aanspreken/beschuldigen van diefstal als we dat niet 100% zeker weten.
Ik erger me aan alle dingen,haha. Ik vind het ook vervelend als je de enige in de winkel bent, dat de verkoopsters je zo staan te volgen of je niet iets steelt ofzo:S En als er in een pashoke gen spiegel hangt, vind ik dat ook erg vervelend. Dan moet je dus naar buiten om in de spiegel te kijken, en vliegen die verkoopsters direct op je af. Oh ja, en als verkoopsters zeggen dat iets je ééénig staat terwijl het voor geen meter lijkt vind ik het ook irritant:P